POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

År 2011.

Kategori: Allmänt

För ett år sedan satt jag i en liten lägenhet på Manhattan med Uncle Billy och Min Blomma. Efter diverse snöstormar och andra komplikationer lyckades jag hamna i New York för att fira nyår. Nyåret kantades av snömodd, höga klackar, en dörmatta, en gregstrutt och en himla massa kokain. (Nu var det inte någon av oss tre som tog kokain, utan alla brats från Wall och Toms River, NJ). 

I januari skrev jag mitt livs första tenta vilket gick som en dans trots att jag tentapluggade med jet lagen från helvetet. 
Jag tog avsked av Nina som åkte till Australien i ett år för att plugga. Hon har numera tagit sin magisterexamen. 
Någonstans omkring månadsskiftet januari/februari blev jag väldigt arg.  

I februari gjorde jag något märkligt. Jag slog vad om att jag skulle åka nästa års Vasalopp. Jag köpte således ett årskort på Friskis och började träna röven av mig vilket i och för sig var väldigt bra och välbehövligt efter mina guideår.

I mars klädde jag ut mig till Grynet som om jag gick på högstadiet igen. Jag hade en fantastiskt rolig kväll och Grynet borde få vara med oftare när jag tänker efter. Jag deltog i en undersökning till en c-uppsats som skrevs av en psykologisk coach. Jag beskyller honom för att jag efter detta börjat tänka på giftermål, barn och allt annat som hör vuxenlivet till.

I april skrev jag mitt livs andra tenta, även den gick som en dans. Jag åkte till Borås och hängde med Hanna och hade en fantastiskt rolig natt. Jag åkte till Enköping över påsken och blev sjuk på kuppen.

I maj åkte vi till Mölltorp och så fort jag tänker på Mölltorp så blir jag mätt och illamående. Det var dock en fantastiskt resa. Därefter följde vårens roligaste fest

I juni blev jag full på min lillasysters examen men det behöver vi inte diskutera mer. Jag säger som jag sa då, jag var i alla fall inte blå. Därefter åkte jag och Edith till Kreta. Det var underbart att vara tillbaka och jag vill bara ha mer. Jag fick inte ens med mig Edith till Knossos och NEJ, Knossos är inte en stenhög!

Därefter väntade en sommar fylld med jobb, jobb och jobb. Lite fest i form av spontanutgång och storebrors 25-årsfest. Vi tränade för fullt och i augusti var vi redo för Midnattsloppet. Det var galet roligt och vi borde göra om det nästa år. Jag ska bara se till så att inte menisken och höften blir överansträngda igen.

September innebar skolstart med ett intro som var fantastiskt roligt även om jag var helt slut när veckan väl var över. Jag och Ana fyllde år och födelsedagen firade vi med plugg.

I oktober blev jag arg på världen, Joar Blå stängde och jag och Ana hade en fullkomligt legendarisk fest. Jag skrev en tenta till med VG som resultat och två nya kurser satte igång. 

I november åkte jag till Onebuying en snabbis och upptäckte att min Pappa börjat med boxning. Jag undrar fortfarande när jag ska få se en match...Jag åkte till Karlstad för att umgås med forna Apollomedarbetare vilket var extremt roligt och underhållande. Äntligen fick jag och Edith se En Dag på bio som vi längtat efter sedan juni ungefär. Mina småkusiner kom på besök och "Fyra Mammor och ett Barn" åkte till Ullared för att handla julklappar och onödigheter som vi behövde.

Sedan tågade december in i våra liv med en rasande fart. Vi hann med en spontanutgång, en Nobelmiddag i Lidköping och ett Luciatåg i Skara Domkyrka. Dessutom bokade jag och Hanna en resa till Barcelona vilket får mig att längta till april mest hela tiden.
Vi gick på bartömning på Kåren och därefter har Enköping tagit emot mig med öppna armar och julen har kantats av för lite plugg, arbete på Posten och umgänge med fantastiska vänner. 

Ikväll är det finmiddag på schemat och imorgon bär det åter av mot Skövde för en massa tentaplugg i två veckors tid innan vi får två dagar ledigt. 



2012, det känns som att det kan bli något riktigt bra!


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag tycker vi kan satsa på att varje år blir bättre efter det här! Tänk vilka fantastiska pensionärsår vi kommer ha då : P

    2011-12-31 | 11:01:48

Kommentera inlägget här: