POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tidsbrist.

Kategori: Allmänt

Mina betraktelser lyser tydligen med sin frånvaro här. Det är inte med flit, det är bara det att jag jobbar, jobbar, jobbar, åker till Nässjö, lägger tid och energi på gymnastik och i övrigt mest har tid att sova.

I fredags var jag på en välbehövlig after work med min gamla kollega Ulrika som även hon övergett posten i Skövde för en annan karriär. Vi hade ganska mycket att skvallra om kan man säga. Tydligen hade hela Skövde samma tanke som oss gällande after work för det var fullbokat överallt. Alltså överallt. Till slut fick vi plats på Sällskapet, där vi fick sitta i fönstret. Men den utsikten var heeeelt okej. Man kan säga att vi hade utsikt över Skövdes Louvren. I solnedgången.


Inte helt fel, det måste man faktiskt säga.

Vi fick även sällskap av ett antal änder som förvillat sig i stadens mer centrala delar..


De kanske skulle kunna flytta till kusten eller något istället?

Hur som helst. Efter ett antal timmar i fönstret, spionering på gamla kollegor och Erik and The Rivers, fast utan Rivers, pianoklinkande så avslutade vi kvällen med löften om fler likadana och att vi snart ska berika vår gamla arbetsplats med ett gemensamt besök.

Igår hade jag en dag som förhoppningsvis var något jag behövde. Jag sov elva timmar igår natt. Jag vaknade kvart i tio, med huvudvärk. Jag tog aldrig av mig pyjamasen igår, jag vinklade heller aldrig upp persiennerna. Jag sov middag i två timmar men var ändå helt orkeslös och yr precis hela dagen. Men då fick det vara en sådan dag. Lägenheten fick forsätta att vara ostädad, tvätten fick ligga otvättad och jag fick vila min själ och kropp en hel dag. Det mest ansträngande jag gjorde på hela dagen var att spela gitarr. Men det var ganska skönt och idag har jag betydligt mer energi. Jag längtar också efter en massa ledighet nästa helg. Och helst fint väder också.

Så vi ses i Enköping från och med torsdag kväll?


LOVE / H


 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: