POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Byxmyndig!

Kategori: Allmänt

BEST har nu firat sin byxmyndighetsfödelsedag, och vilket kalas det blev.

Det hela startade på Kåren i form av sånger, mat, äggtoddyspex, c-vitaminbrus, speed-dating, samt specialspex.

Specialspexen bestod av tre herrar som dansade, med mer eller mindre kläder. Tre kvinnor som jobbade hårt med gurkor och kondomer samt en samarbetsövning som krävde ögonbindlar och lite smidighet och fantasi. 

Mellanfest på Kurorten då det var fantastisk musik. Vi hann med Highway Man med obligatoriska rörelser från Ediths jympapass, planking både högt och lågt, sånger från de äldre och härlig gemenskap.

Tillbaka på Kåren så skulle man kunna säga att vi tog dansgolvet, helt och hållet tog. Det var mest vi som dansade, och som vi gjorde det. Vi lyckades med spinning, fuego, titanic-snurrar och allmänt studsande. En dålig DJ, men genom sin lista lyckades vi få honom att spela både Spice Girls, Backstreet Boys, GES, Linda Bengtzing och Queen. 

Vi avslutade natten med en obligatorisk tur till McDonalds för mat.

Bildkavalkad:


C-vitaminbrusspex!


Speed-dating.


Som toastmaster och med tillgång till en gonggong blev jag fullkomligt maktgalen..


Planking på hög niva!


Planking på lång nivå!


Mellanfest.


Backstreet Boys-wannabes!


Så kan man också dansa...

Skratten har ännu inte sinat från en fullkomligt fantastisk kväll och natt.

Imorse blev det hotellfrukost på stan istället för torra Finn Crisp som är det enda jag har i frukostväg.

Nu vill jag mest sova, imorgon tar jag åter tag i packningen och inplastningen av min lägenhet.


LOVE / H

Kommentarer

  • Ana säger:

    Helt fantastiskt Hanna! UNDERBART är bara förnamnet!=)

    2011-05-28 | 17:17:30

Kommentera inlägget här: