POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tisdag.

Kategori: Allmänt

Det nya jobbet undrar ni? Jo tack det flyter på, säger jag. Jag gör precis samma sak som förut, fast lite extra. Jag är som en alltiallo, befinner mig högt och lågt och vitt och brett. Mest hela tiden. Idag har min telefon ringt konstant. Och har inte min jobbtelefon ringt så har kontorstelefonen ringt. Har det inte ringt på ingående linje så har jag ringt på utgående linje. Men det har i alla fall varit en ovanligt flitig dag måste jag säga. Och dessutom blir jag bara mer och mer tacksam för utgångsläget...

Och så tar det mig endast fem minuter att cykla till jobbet, en ren och skär lyx efter hela vårens 05.20-uppstigningar och 06.30-start på annan ort. Hade det varit april nu hade jag ju sovit för längesedan. Nuförtiden håller jag mig ändå vaken tills efter tio. Jag känner mig inte riktigt lika styrd av klockan längre. Halleluja.

Jaha, när var det såhär tighta uppdateringar senast? En eloge till mig själv? Ska bara göra det till en rutin också...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: