POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Boråshelg..

Kategori: Allmänt

Helgen i Borås är nu över. Tröttheten vet inga gränser och jag fullkomligt tvingar ögonlocken att hålla sig uppe till klockan 21.00...

Vid ankomst till Borre igår så blev det genast en tripp till badhuset. Jag har inte badat i ett badhus på fem år, och ärligt talat så väntar jag gärna minst fem år innan jag besöker ett badhus igen. Men Hannas småkusiner ville leka av sig, så vad hade man egentligen för val? Jag spenderade ändå större delen utav tiden i bubbelpoolen.

Därefter blev det häng med hela Hanna-släkten. Jag bad om brödernas autografer till Storebror som eventuellt kommer göra mig väldigt illa nästa gång jag är i Enköping, men det får det vara värt. Bröderna i fråga spelar i Elfsborgs a-lag!

Jag och Hanna återupplevde minnen från Spanien, kikade fotoalbum och upplevde nostalgi. Familjemiddag och rödvin var ju också trevligt.

Vi begav oss till Hannas vänner för förfest innan vi tog oss ut i nattlivet. El Clásico på Franks och sedan Vimmel och X&Y. Sen var det ju efterfest. Till klockan fem imorse satt vi i ett studentkök med en spanjor, en paraguayan och en dubaier. Vi försökte spela kort, hej knekt blev det ett väldans liv om och halv fem kom en tjej från en våning upp ner och bad oss vara tysta. Jag skämdes mest men lät minst...

Lite välbehövlig sömn på det och jag mådde nog mycket bättre än jag förtjänade imorse. Det var ju onekligen trevligt med tanke på att jag inte druckit alkohol på tre månader...

Idag har vi varit på ett berg med okänt namn och kikat på utsikten över Borås.



Måste hålla mig vaken till efter Mästarnas Mästare, men sedan får det vara nog. Jag behöver sömn!

Och som jag förutspådde, det blir alltid märkliga upptåg i Hannas sällskap. Jag förstår inte ens vart de spansktalande herrarna kom ifrån, men jag fick prata lite spanska och det var ju sjukt ringrostigt. Mer spanska åt folket!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: