POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Bartömning 2011.

Kategori: Allmänt

Igår var det bartömning på Kåren. Jag var ungefär noll procent sugen på att gå dit, men en liten förfest hemma hos mig med Sara och Evelina gjorde verkligen susen. Vi lagade mat, drack vin, spelade "Vuxenpoäng" (jag vann tillsammans med Evelina), "Qube" (jag vann överlägset), Super Mario (extremt svårt när man är full) och Twister (ännu svårare när man är full).

Det ledde till väldigt väldigt mycket skratt och Evelina rev min lägenhet.


Det enda hon skulle göra var att ta fram popcorn, men hon rev ner magneter som gick itu, ICA-checkar och skyddet som sitter mellan kylen och mikrohyllan. Smidigt!


Att äta popcorn och spela Twister samtidigt var verkligen en innovativ idé med blandat resultat. Inte konstigt att jag hade popcorn på hela golvet imorse.


Borde kanske byta dammsugarpåse när jag tänker efter.

På Kåren så kan man säga att jag och Evelina härjade runt. Vi dansade inte, vi hängde inte i baren och vi var inte ute speciellt mycket. Vad vi gjorde har jag faktiskt ingen aning om men jag träffade BM som jag verkar springa på lite här och där nuförtiden. Onekligen spännande.


Vi lekte guider på förfesten också, det var roligt.

När jag gick hem inatt så ringde jag Min Blomma på andra sidan Atlanten för jag tänkte att hon är ju vaken och vill prata med mig. Det slutade med att jag låg på rygg på Twistermattan i en liten hög och fnittrade, att hon sa åt mig att sova och att vi skulle höras idag istället. Jag antar att det var ett väldigt givande samtal.

Idag har jag försökt plugga. Men mest har jag varit hos Sara och spelat Super Mario och dessutom klarat spelet vilket är mer än man kan säga att vi lyckades med igår i vindimman.

Vilken fantastisk avslutning på terminen!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: