POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Mysteriet på Strömgatan.

Kategori: Allmänt

Jag är på plats i Enköping och något märkligt har hänt. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men när jag gick ut i garaget så fann jag följande:



Bland industridammsugare, spackelverktyg och en högtryckstvätt finns en skivstång med 40 kg vikter på samt en boxningssäck med tillhörande handskar.

Vem ska börja med hardcore träning i familjen? 

Ska min Pappa ställa upp i veteranklassen i boxnings-SM på senare år?

Vart ska boxningssäcken hänga?

Ska det köras skivstångspass i garaget?

Vem lägger upp ett träningsprogram?

Måste jag nu köpa boxningsshorts med tillhörande skor och svettband i Fars dags-present?

Kanske måste jag också köpa sparringplattor till Mamma så att Pappa får det motstånd han behöver?

Kan Mamma stå emot eller behöver jag hitta en annan sparringpartner till Pappa?


Uppenbarligen hopar sig frågorna. 

Jag återkommer vid ett senare tillfälle med en utförlig utredning av denna förvirrade situation.


LOVE/ H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag har saknat dig Hanna! Vi ses imorgon på föreläsningen :*

    2011-11-06 | 16:14:04

Kommentera inlägget här: