POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tandtorsdag.

Kategori: Allmänt

Vilken jobbvecka. Men nu är det bara fyra timmar kvar till helg eftersom jag slutar klockan 11 imorgon. Ganska nöjd med det beslutet kan man säga...

Idag har jag varit med om en ny upplevelse. Den var högst otrevlig. Jag har en visdomstand som ännu inte kommit upp som igår började bråka med mig. Inatt kunde jag inte sova, för det gjorde för ont. Tabletter intogs men hjälpte föga. Fick således en akuttid hos tandläkaren idag. Där fick jag bedövning rakt ner i tandköttet innan tandläkaren rensade fritt från var och smuts. Det var inte skönt, nej. Och det smakade pyton. Typ så. Sen hastade jag tillbaka till jobbet där jag blev tvungen att prata med kunder fast jag mest sluddrade.


Tyvärr sitter värken kvar, men jag har nu blivit beordrad att knapra ipren var sjätte timme. Jag jobbar på det och hoppas på att det känns betydligt bättre imorgon. Sedan min nätta frukost imorse och stora problem med att tugga under dagen fick jag tolv timmar senare i mig lite soppa. Vilken seger!

Det har ju onekligen varit en spännande dag och jag hoppas verkligen att jag slipper mer tandkrångel.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: