POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Hanna x2 goes Barcelona!

Kategori: Allmänt

I april ska jag åka till Barcelona. Jag bodde där i trakterna i ett år 06-07 när jag tagit studenten. Där lärde jag känna Hanna. Vi kallades ofta Hanna ett och Hanna två av förklarliga skäl, men vem som var nummer ett och vem som var nummer två skiftade ofta beroende på umgänget. I mina kretsar var jag ettan och i Hannas kretsar var hon ettan. Det är onekligen förvirrande, jag vet.

Hur som helst. Innan vi åkte hem i juni 2007 så bestämde vi och tog i hand på att vi skulle åka tillbaka fem år senare. Sagt och gjort, 12 - 16 april kommer vi återigen att inta Ramblan, klubbarna i Port Olimpic, Plaza Catalunya, Passeig de Grácia, Sitges och Vilanova. Att jag i princip glömt all spanska jag lärt mig ser jag inte som ett problem. Dels blir den alltid mycket bättre när man dricker alkohol, och jag gissar att vi kommer att dricka en hel del sangria och clara. Dessutom har Hannas spanskakunskaper passerat mina eftersom hon blivit lärare och just nu bor i Sevilla.

'Bort från hålan'
Här firar jag och Hanna Valborg på stranden i Vilanova. Det var den här natten vi insåg att vi faktiskt kunde prata spanska. Vi slog oss ner på stranden vid en eld där lokala invånare redan hade fest. Vi stannade kvar till halv fem på morgonen då vi gick hem och trängdes i min 90 cm breda säng. Det var i och för sig varken första eller sista gången det hände. Roligt hade vi alltid och världsproblemen har vi löst flera gånger om..

Behöver jag säga att jag längtar till april?


LOVE / H

Kommentarer

  • hanna säger:

    åh! fantastiskt skoj hade vi där på stranden! Grymt kul att vi ska TILLBAKA!!! 2012 som vi sa!!

    2011-12-11 | 20:49:29

Kommentera inlägget här: