POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Städmani.

Kategori: Allmänt

En högst spontan after work ägde rum igår. Den innehöll rosévin, även kallat saft i det här fallet. Men klok som jag är (återkom imorgon angående detta påstående) så nöjde jag mig med en liten mängd, samt cyklade hem när timmen ännu var tidig.

För idag har jag bestämt att jag och Evve behöver gå ut och dansa. Så ja, vi ska slå klackarna i taket. Jag måste bara städa först. Och med städa menar jag i det här fallet i princip sanera min lägenhet. Vem orkar damma och storstäda på sommaren liksom? Nu är det således dags, jag har inte längre något val. Och det kanske är lika bra. Nästa helg kommer nämligen mamma, pappa och min extrapappa hit.

Det bästa med det är att jag bett pappa ta med lite verktyg och borrmaskiner etc. Jag har nämligen grannar. Inte bara ett par grannar, utan två par grannar som håller på och renoverar. De har renoverat sen i april. Det är heeeeelt vansinnigt och jag kan inte ens förklara hur många dagar, kvällar och morgnar blivit väckt, störd, halvt döv på grund av diverse byggljud. Nästa helg ska jag alltså hämnas. Och mamma ska putsa fönstren.

Inte helt fel alltså.

Nu: En dammtrasa, en Hanna och en spellista.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: