POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Expedition Mölltorp!

Kategori: Allmänt

Igår påbörjades Expedition Mölltorp. Efter avklarade seminarier och godkända tentor styrde vi kosan mot Karlsborg, men svängde naturlitvis av innan vi kom fram. Mot Mölltorp och landet. 

Där väntade härliga upptåg i form av massor av mat, livliga diskussioner, bubbel, massa godis, världens bästa kladdkaka, spel och promenader...



En tur in till den så kallade byn där det blev ett stopp på ICA Fredéns, som också hade macken "pump" vilken låg mittemot Mölltorps-Grillen! 



Grillvagnen åkte fram och den tog Pappa Karin hand om på bästa sätt..



Jag fick en ny bästa vän...det är en hund!


Han heter Milton...

Grillen fylldes med läckerheter, alltifrån kött till frukt!




Personligen är jag ju inte så lång. Jag kunde ju typ stå raklång i dörrhålet!



Vi passade på för fullt, med mat och oogachacka!


Här är förlorarna..:P

Imorse gick vi på upptäcksfärd. Vi hittade hopptornet och klättrade genast upp:


Med solen i ryggen, och vinden i mitt hår..(Även i pyjamasbyxor och nyvaken...)

Lisa testade gungan på stranden:


Hon sa att det kittlade i magen...

Vi hittade typ paradiset där min idol Gustav Svensson borde bo:



På landet är man gärna praktisk och slår ihop diverse tjänster i samma lokaler..


Compact living?

Vi hittade även Mölltorps garanterat längsta rutschkana...


Och ja, jag åkte den!

Linbanan var dock en stor besvikelse. Vi hade blivit för tunga eller linbanan för låg, det beror på hur man ser det. 


Men man kan vara graciös ändå!

Självutlösare är alltid uppskattat:


Lite lätt nostalgi.


Sömn var det sämre med, men humöret har varit på topp ändå. Jag är fortfarande mätt från igår, men inser att jag borde äta något. Jag har dock ätit frukost, och en banan idag. Det känns ändå mest som att jag skulle kunna stå mig i en hel vecka..

För övrigt har jag även varit i Mölltorps äldsta hus!


Altanen kan dock vara lite nyare än själva huset..


Jag har nog insett fördelarna med att plugga. Man är ledig en del och kan fly en stund och tycka att det är helt okej att ta en tur i byn i pyjamasbyxor utan att någon bryr sig! Mer Mölltorp åt folket!


LOVE / H

Kommentarer

  • Ana säger:

    Helt rätt! Shit vad vi har passat på!!!!FANTASTISKT!!!Milton hälsar...=)

    2011-05-13 | 18:20:19
  • Hanna säger:

    Åhå, hälsa tillbaka så fantastiskt mycket till Milton. Jag har fortfarande stora problem med mat...imorgon kanske jag kan äta igen..:P

    2011-05-13 | 18:52:07

Kommentera inlägget här: