POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

En icke-produktiv dag.

Kategori: Allmänt

Man kan säga att idag har vi haft en lugn dag. Vi startade med en utflykt i trakta för att jag ska lära mig hitta till alla hålor. Jag ska ju tydligen bo här för resten av livet enligt Edith och jag säger inte emot.

Vi tog således familjen Horraces Volvo och stuvade in både hund, barn, Edith, oss själva samt Cissilaya för en road trip runt på schlätta.

Vi startade med Lerdala och Timmersdala och åkte sedan en sväng till Horsås. Vi har även tagit beslut om att vi ska upp och vandra på vandringslederna när vi närmar oss sommaren och eventuellt lite i höst också. Edith har även storslagna planer på att vi ska vandra vid Hornborgarsjön och titta på fåglar. Jag får väl se det som KBT i så fall.

Efter bilturen knarkade jag ipren och panodil för att så gott det gick undivka en ny bebådelse. Jag lyckades faktiskt ganska bra. Jag och Edith fortsatte på vårt Disneytema och såg på Aladdin. Vi sjöng även väldigt vackert.



Därefter gjorde Lisa oss sällskap och vi tittade på Skönheten och Odjuret och vi har dessutom hunnit med att äta mat samt se både Let's Dance och Lejonkungen.



Vi har verkligen agerat som degklumpar idag, men vi har kommit fram till att det är okej.

Nu tänker jag ta mig lite välbehövlig sömn så jag orkar tvätta imorgon.

Och imorgon ska jag försöka knåpa ihop något om förra helgens teater- och Stockholmsbeök.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: