POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Den lilla slynan.

Kategori: Allmänt

Idag har vi haft något utav ett vattentema i vår studiegrupp. Jag och Edith startade nämligen dagen med motionssim. Eftersom jag fortfarande dras med vissa åkommor sedan Vasaloppet så tänkte jag att simning är en skonsam träningsform. Först simmade vi lite lugnt bara. Sedan crawlade vi, men inte så mycket i taget. Sedan simmade vi under vatten, vi simmade ryggsim och jag testade såklart på lite fjärilssim också. Man kan säga att vi intervalltränade våra bleka och mjuka kroppar.

Därefter åt vi brunch, åkte till Beijer Byggmaterial och gick sedan hem till Horrace vars barn var på ett strålande humör. Vi tittade på 'Den Lilla Sjöjungfrun'. Det roligaste med hela filmen är Sissel Kyrkjebø som gör Ariels röst. Hennes svenska är stundtals väldigt lik drottning Silvias och når sin kulmen i låten 'Hela Min Värld'.



Det mest otippade i hela filmen var när Ursula kallade Ariel för "den lilla slynan". Man kan säga att både jag, Edith och Horrace gapade av förvåning. Inte helt lämpligt tyckte vi att det var kan man säga. 

På fredag är det förmodligen dags för Aladdin eller någon annan härlig Disneyfilm. Ibland är studentlivet verkligen bra.


LOVE / H


P.S. Jag ska berätta om Stockholmshelgen så fort jag funderat ut vad jag ska lyckas skriva om teaterföreställningen vi såg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: