POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Livet, välkommen tillbaka!

Kategori: Allmänt

För en vecka sedan satt vi i skolan i sju timmar en lördag. För en vecka sedan hade vi känslan av att vi påbörjat ett Marathonlopp som vi inte skulle kunna fullfölja. 

Nu ligger vi på andra sidan mållinjen, fullständigt utmattade och försöker återhämta oss.

Tentaflaskan är uppdrucken, med lite hjälp från Edith, Cissi, Sara och Evelina. (TACK Farbror Magnus!)



Vi drack den efter att vi vidgat våra vyer och sett en annan del utav Skövde då vi åt pizza, kvällen till ära, på Palermo. 

Gårdagens tenta gick för övrigt betydligt bättre än tisdagens tenta. Tentavakterna skämtade om att vi fick skriva tenta fredagen den trettonde, men samtliga POLare kände nog att så länge det inte var tisdagen den tionde så fanns det inget problem.

Så när vi nu har fått våra liv tillbaka efter livet i tentabubblan så skall vi alla helgen till ära tvätta (min tvättkorg är överfull), städa (jag har inte dammsuigt sen jag kom till Skövde efter nyår), plocka bort julpynt (det kommer förmodlgen ta mig hela dagen att ta bort ljusstaken i fönstret och mina två tomtar som gör den sällskap) och sova. 

Helt plötsligt kunde jag idag vakna utan ett alarm och utan två tentor som flåsar mig i nacken. Jag kan äta frukost i tre timmar om jag vill, jag kan ta en promenad och jag kan läsa en helt vanlig skönlitterär bok. Jag tar lov i en vecka nu (men självklart inte från bloggen. Jag förväntar mig tvärtom mer inspiration än någonsin), bortsett från den lilla föreläsningen på måndag.

Jag tror att den här helgen kan bli hur bra som helst!


LOVE / H 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: