POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lördagsfunderingar.

Kategori: Allmänt

Presentationen i onsdags, undrar ni? Det gick bra. Jag gillar att hålla presentationer och allt som har med att stå på en scen att göra. Men det här momentet med filmkameran var ju inte jätteroligt. Jag tänkte inte på den under själva presentationen, men när vi sedan fick se våra framträdanden för att utvärdera: Inte det minsta roligt alls. Jag har inget som helst behov av att se mig själv på film. Det är bara obehagligt. Jag vet vilka ticks jag har för mig, jag behöver inte se dem...

Hade efter presentationsdagen en hotellnatt i Nässjö, passade på att njuta av relaxavdelningen på kvällen. Alltså satt jag i en bubbelpool och tänkte på livet och försökte slappna av. På torsdagen startade vi vårt grupparbete som ska redovisas i höst. Vi har en bit kvar kan man säga. Fick även en rundtur på Nässjö brevterminal. För man undrar ibland hur ett brev hinner från ena delen av Sverige till en annan över en natt. För mig är det helt sjukt att det fungerar, den processen är faktiskt väldigt fascinerande. Skulle kunna gå ett par varv till där inne.

Idag, internationella kvinnodagen till ära, så ska jag träffa Cecilaya. Vad vi ska göra är ännu lite oklart, det enda vi vet är att det involverar chokladätande. Och innan dess tänker jag njuta av vårsolen och lugnet.

På tal om internationella kvinnodagen, jämställdhet och feminism. Och det här att vi ännu inte är i hamn.

Det finns en internationell kvinnodag. Det finns ingen internationell mansdag. Behöver jag säga något mer?



Så idag kämpar vi inte bara med varandra. Vi kämpar för varandra. Precis som alla andra dagar!


LOVE / H



Kommentarer


Kommentera inlägget här: