POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Yr.

Kategori: Allmänt

Jag är uttråkad. Jag är just nu så uttråkad så att inget mått ens räcker till för att beskriva exakt hur uttråkad jag är. Jag är sjuk. En envis förkylning håller sitt grepp om mig och vägrar släppa taget. Sedan i lördagskväll är jag liksom halvdäckad. Jag har ännu inte jobbat den här veckan och det driver mig till vansinne. Jag vet att man har rätt att vara sjuk och att man inte rår för det, men jag får ändå dåligt samvete. Måste onekligen jobba på det.

Jag mår också egentligen bättre, om det bara inte var för den här extremt obehagliga yrseln som håller mitt huvud gisslan.

Det känns som ett konstant blodtrycksfall. Och så fort jag reser mig upp så måste jag hålla mig i en vägg. Det känns inte helt okej alls. Men jag har bestämt mig för att jag ska jobba imorgon. För jag har bestämt mig för att jag är frisk imorgon. Jag tänker att optimism inte kan skada.




I vilket fall som helst börjar jag nytt jobb på måndag. Eller det är samma företag, ingen chock där, men jag blir utlånad till ett annat kontor i närheten och ska ha lite andra arbetsuppgifter ett tag. Känns extremt kul och jag längtar!

Nu ska jag och min yrsel återgå till vilotillstånd, vi har inte så många timmar på oss att bli friska!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: