POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Söndag!

Kategori: Allmänt

Efter en veckas horisontalläge på soffan har jag nu tagit mig upp på benen. Jag har sedan jag vaknade klockan tio idag hunnit med att bädda rent, dammsuga, tvätta en maskin, laga matlådor, duschat inklusive tvättat håret (bara fyra dagar sen sist) samt avlägsnat pälsen på benen som fått växa i två veckor.

Paus för att plocka upp hakan från golvet.

Jag har nog aldrig längtat så mycket efter att jobba som jag gör nu. Kroppen fullkomligt kryper av leda och jag vill liksom bara springa två mil för att få slut på rastlösheten. Men, jag är klokare än så och satsar istället på en simpel promenad till Ica Maxi.

Har ett boktips efter den här sjukdomsveckan. Jag läste visserligen ut den precis i insjukningsläget förra helgen, men ändå. Jojo Moyes bok Livet efter dig är det bästa jag läst på länge. Herregud vilken historia, vilken berättelse. Jag läste den på två dagar och man ville liksom bara fortsätta och fortsätta samtidigt som man ville lägga den ifrån sig för att man inte ville att den skulle ta slut. Kort och gott: LÄS DEN!



Imorgon startar så mitt nya uppdrag på Posten i Tibro. Jag är vansinnigt taggad.
Wish me luck!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: