POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

OS-träning!

Kategori: Allmänt

Jag har kommit på den ultimata OS-träningen. Eftersom OS råkar sändas på Viasat (jag tänker inte ens kommentera idiotin i det hela) så är det ju ett antal reklampauser som ska få plats i sändningarna.
Alla som redan är trötta på Unibets reklam räcker upp en hand!




Nåväl, den ultimata OS-träningen var ju det vi skulle prata om. Det är så lätt att hamna på sidospår. Träningen består helt enkelt av att i varje reklampaus genomföra någon form av styrketräning. Alltså inte så att man blir svettig på något sätt, utan man kan använda sina vanliga kläder. Och det handlar inte om att göra styrka genom hela pausen utan man bestämmer i förväg vad man ska göra.

När jag startade igår kväll så gjorde jag i en paus fem armhävningar, i nästa 20 tåhävningar på tröskel med armarna ovanför huvudet (hej balansträning) och i en annan paus plankan i en minut.

Man hinner inte bli svettig, man hinner inte bli trött, men jag är helt övertygad om att man i alla fall kommer att bli lite starkare. Igår hade jag faktiskt så mycket energi så att jag längtade efter paus för att jag inte ville sitta still. Hej motivation liksom! Idag har jag startat med sidolyft, fem på varje sida. Nästa paus får det bli benböj tror jag.

Man kan ju ge sig regler som att man inte behöver träna om man råkar äta mat medan pausen kommer, men man bestämmer själv. Känns det inte som en fantastisk utmaning?

Vid närmare eftertanke borde man kanske alltid göra styrkeövningar när det visas reklam på TV.

Who's with me?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: