POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Söndag.

Kategori: Allmänt

Ytterligare en vecka har passerat. Jag har tydligen blivit en helgbloggare på sista tiden. Oklart hur det blev så, men det får man helt enkelt acceptera.

Igår sprang min Lillasyster Stockholm Halvmarathon på 1.58.12. Hon är så satans grym! jag blir så inspirerad. Har ni förresten sett 'En Klassiker' på SVT? Om inte, så gör det direkt på SVT play. Hej inspiration, säger jag!

Jag MÅSTE göra en klassiker. Och jag tänker att har jag redan klarat av Vasaloppet (som borde vara det värsta) en gång så är resten inga problem. Alltså jag förringar på inget sett de övriga loppen, jag ska träna som en gnu. Men ändå. Nio mil på skidor är svårslaget i vilja under loppet och utmattning efter målgång. Men herregud, både Lillasyster och Horrace är ju på det här med en klassiker så det kommer naturligtvis att gå som en dans.


När klassikern ska genomföras är ännu oklart, men mitt mål är att det ska ske innan min 30-årsdag. Då har jag fyra år och en vecka på mig. Jag fyller ju tydligen år nästa helg. Men det är en annan historia.

Så länge avverkar jag vaken tid i löparspåren och på crosstrainingbanan på berget. Jag känner mig typ i form, eller på väg dit i alla fall.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: