POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

En annalkande helg.

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag ska leva måndag till fredag, men nu längtar jag verkligen till helg. Varför?

Ingen speciell anledning förutom att jag vill sova samt därefter ta dagarna som de kommer. De senaste helgerna har varit fyllda av planerade aktiviteter, medans den kommande tvärtemot är totalt tom. De planerade aktiviteterna har alla varit extremt roliga, men ibland behöver man faktiskt andas också.



Jag tänker att jag ska baka bröd i min assistent som jag fick i examenspresent. Jag ska läsa böcker, träna och vila ut mig. Kanske städa om jag känner för det. I vilket fall tänker jag inte klä upp mig, mingla runt bland folk med ett krav att jag måste vara trevlig, sminka mig eller tvätta håret. Jag ska bara vara. Och jag tänker njuta som aldrig förr. Även vädret ska visa sig från sin bästa sensommarsida så jag tänker kanske passa på att vara utomhus och insupa sommarens sista solstrålar efter vilka min bleknande hud girigt längtar.

Jag tänker passa på!

Så, hur länge tror vi att jag klarar av att vara stilla? Vadslagning på det?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: