POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

En akustisk gitarr.

Kategori: Allmänt

Jag har köpt en gitarr. Det kan ha varit ett av mina bättre infall i livet. Det som är mindre bra är smärtan i mina fingertoppar på vänsterhanden. Men en gitarr känns som en optimal sak att ha i mitt liv just nu, då jag behöver distrahera mig från livets stora frågor och beslut. 



Och blir jag tillräckligt bra så kan jag försörja mig som trubadur, och då spelar det ingen som helst roll var i världen jag bor. Alla kan uppskatta musik.

I övrigt har jag min första helg på hemmaplan, helt fri från storslagna planer på över en månad vilket har gjort min själ gott. Jag har tränat, bakat, lagat mat, umgåtts med vänner, läst böcker och tvättat. Det har onekligen varit välbehövligt. Så nu har jag samlat på mig energi för mörka och regninga höstmånader som jag tänker ta med storm när jag flänger från kust till kust i detta avlånga land. Ingen rast och ingen ro. 

Jag har egentligen hur mycket som helst att skriva om, men idag är inte dagen för det. Men förr eller senare kommer den, och vi längtar förmodligen alla dit..;)


LOVE / H

Kommentarer

  • Henrik säger:

    Bra investering! :-)

    2013-11-03 | 01:45:14

Kommentera inlägget här: