POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Avskalat.

Kategori: Allmänt

Jag saknar verkligen den beståndsdel som bidrar med tålamod till kroppen.

Jag är så trött på att få mail där det står "tjänsten är tillsatt" eller "vi har valt att gå vidare i processen med andra sökanden".

Jag har inget tålamod för att söka jobb. Det är framför allt väldigt svårt när jag inte vet vad jag egentligen vill jobba med. Men jag är så trött på det här med att söka jobb där alla arbetsgivare kräver ett antal års erfarenhet. Hur ska jag någonsin kunna få erfarenhet om jag aldrig bli insläppt? Hur ska jag kunna ha erfarenhet inom ett område som kräver universitetsstudier när jag precis avslutat studierna? Jag är verkligen inte en stjärna på matte men det är en ekvation som är väldigt svårlöst i mitt huvud.

I helgen var jag förresten i Göteborg och besökte min fina vän Lisa. Herregud vad jag saknar alla våra promenader som ägt rum i tre år, dag som natt, i Skövde. Vi har i helgen fullkomligt vältrat oss i självömkan och livsproblem. Vi har fullständigt givit oss hän åt att ventilera allt som vi är trötta på med både livet och arbetsmarknaden. Och det är så skönt att det finns människor som man kan umgås med där man aldrig behöver ge sken av en fasad. Där man vet att det är okej att uttrycka precis allt man känner och tycker. En frizon för både tanke och känsla. Som livet borde vara mest alltså.


Låtom oss riva fasaderna

För övrigt så är jag ju ganska dålig på att dölja mina känslor mest hela tiden, så det är med fasad är något jag jobbar med oerhört sällan. Men i helgen har vi varit fasadfria. Det var välbehövligt och berikande. Och vi har bestämt oss för att NU vänder det!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: