POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Chefsaspirant

Kategori: Allmänt

Kom här på kvällskvisten hem efter två långa dagar i Nässjö. Chefsaspirantprogrammet har startat med ett internat som varit intensivt, lärorikt och extremt roligt.

Det roligaste jag hörde var när Joniz förklarade en geografisk plats. "Men du vet där vid ån, fast det är ju egentligen havet". Eventuellt skrattade jag så att jag fick ont i magen. Den geografiska platsen var för övrigt Piteå om jag minns rätt...

Sedan fick jag idag en kalldusch i självinsikt. Alltså jag har självinsikt så det räcker och blir över, men när någon annan säger exakt hur man är och ifrågasätter varför man gör som man gör så blir det lätt lite jobbigt. Jag ska jobba på det här. Bra med en utgångspunkt kan man väl tänka helt enkelt!

Förresten är jag så galet trött så att jag inte vet vart jag ska ta vägen just nu. Sängen känns som ett extremt rimligt
alternativ, men inte förrän om en timme.

Hur som helst så tror jag att den här utbildningen kan bli ungefär hur rolig som helst!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: