POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Utmattning.

Kategori: Allmänt

Jag spenderade alltså förra helgen i Enköping, som visade sig från sin bästa sida. Helgen bestod av familjehäng, vänhäng, kusinfotboll, bosnisk fest, att läsa en skönlitterär bok i solen, pannkakor hos farmor och gymnastik i min älskade c-hall.

Kort och gott var det ett välkommet och välbehövligt avbrott i mitt studieliv. Efter återkomsten till Skövde så har det blivit jobb, träning och studier. Inget exotiskt alls med det, men en filmkväll i tisdags efter ett träningspass i Strupen piggade i alla fall upp något.

I övrigt känner jag mig totalt fysiskt och psykiskt utmattad efter det här uppsatsskrivandet. Det känns som att jag skulle behöva sova i en vecka eller två alternativt åka på en lång semester i ett avlägset land. Framför allt det sistnämnda, men det får väl bli i ett annat liv för just nu är inte det ett alternativ. När jag tänker efter borde jag kanske lösa in min vinstlott på tio kronor till en ny lott och satsa på att vinna 200 000 kronor. Det hade onekligen underlättat mitt resbehov.


LOVE / H




Kommentarer


Kommentera inlägget här: