POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lördag.

Kategori: Allmänt

Veckan har fullkomligt sprungit förbi mig och den har kantats av studier, studier och åter studier. Men ljuset i tunneln börjar skymtas och vi är snart på andra sidan. Det är med skräckblandad förtjusning jag tar mig an de sista veckorna på högskolan. Jag längtar efter att läsa skönlitteratur, att vara ledig på kvällar och helger och att ha en inkomst. Inte för att jag har ett jobb eller så, men det löser sig. 

Idag har en frukostdate med Cecilaya, frukost, shopping och en sovstund avverkats. Nu är jag piffad till tänderna och redo för 25-årsfest. Jag väntar bara på Taxi Cecilaya som ska plocka upp mig och mina klackar innan vi rör oss mot stadens mer centrala delar.

Imorgon ska jag må bra för vi har gymnastikuppvisning och jag är förste passare för Glada Laxarna.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: