POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Insikt.

Kategori: Allmänt

Livsfilosofin i Skövde fortsätter att gå på högvarv. Vi verkar komma till insikt mest hela tiden just nu, och det är bara till vår fördel. Men att jag härom veckan fick ur mig frasen "Ditt liv är inte facit för någon annans liv" har gett oss den djupaste insikten på länge. Man måste faktiskt bara utgå från sig själv och strunta i vad samhället och omgivningen tycker. Det finns ingen annan som kan tala om vad som är facit för dig än du själv. Kom ihåg det!

Angående festligheterna i lördags så blev det precis så festligt som man kunde tänka sig och mer därtill. Jag har träningsvärk i fötterna efter att ha stapplat runt alldeles för länge i höga klackar i lördags kväll och natt. Men det är sådant som man får leva med och det gör jag så gärna. Huvudvärken som jag levde med igår däremot, den är inget jag vill ska bli en återkommande gäst i min kropp. Dionysos var på min bästa sida i lördags, men absolut inte igår.

Nu är det långa dagar med mycket plugg som ligger framför oss, men vi närmar oss upploppet med stormsteg, om vi inte redan är där vill säga.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: