POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tjejhelg.

Kategori: Allmänt

Jag måste säga att den delen av familjen Hedström som består av kvinnor har haft en fantastiskt härlig helg här i Skövde. Vid ankomsten i fredags så packade vi direkt varsin väska och gick till Arenan för att spendera ett antal timmar på SPA-avdelningen. Med bubbelpool, hamamsten, diverse bastuar, badande utomhus, aufguss och vindrickande var det en så perfekt start på helgen som man kunde få.

En promenad hem samtidigt som solen gick ner när vi var lagom sega var välbehövligt. Väl hemma lagade vi mat och drack vin. Åt mat länge, åt ost och kex, drack mer vin och åt gudomlig choklad. Därefter dansade vi Just Dance 4.

Man kan säga så här. JAG FICK FEM STJÄRNOR!!! Jag har aldrig fått fem stjärnor förut, jag har varit vansinnigt nära men nu var det dags. Lillasyster var något utav en naturbegåvning och nådde väl upp i fyra om jag inte minns helt fel. Mamma arbetade hårt med tågrörelserna och dansade på.

I lördags startade vi med att titta på mattor, sedan gjorde vi stan. Det te som vi letat efter i ett och ett halvt år fanns till vår stora lycka plötsligt i butiken, så nu är burkarna välfyllda både i Skövde och Enköping. Plockmat och bubbel till lunch innan vi piffade till oss rejält och åkte till Glädje för middag. Maten var precis lika bra som alltid och sällskapet förträffligt.

Sedan gick vi till Pitchers där vi lärde oss att Ray-Ban utför djurförsök (???!!!!) och vi kunde inte sluta tänka på kaniner i glasögon. Efter Pitchers gick vi till Bishop Arms och pubrundan var i princip komplett. Vi missade ju Rådhusets "Baren". Baren har öppet varje dag 16 till sent. Och varje lördag 14 till sent. Det känns så himla bra med lite flytande tider på stängning.

Igår tog vi oss till Elins Esplanad innan de övriga kvinnorna tog bilen till Enköping och jag spenderade eftermiddagen i soffan innan jag släpade mig till kvällens gymnastikträning.

Hoppas att den fantastiska helgen var starten på en fantastisk vecka. Det skulle vara härligt om det var så. Och såna här helger borde man ha betydligt oftare.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: