POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Enköping.

Kategori: Allmänt

När jag låter själen hinna ikapp så finns det tydligen inte utrymme för bloggande.

Jag befinner mig i Sveriges närmaste stad, Enköping, och har vid det här laget gjort det i en vecka. Tiden fullkomligt flyger fram och inom ett par dagar så är jag tillbaka i Skövde med en lillkusin i släptåg.

I lördags gick min examensfest av stapeln. Det är en fest som sent ska glömmas där sangrian och vinet flödade medan klackarna åkte av och hälarna slogs i taket. En lång dag, kväll och natt med underbart sällskap, god mat samt Enköpings finaste tårtor, cupcakes och cake pops.

Kvällens viktigaste gäst kan ha varit gummibjörnen som var officiell upplåsare av min telefon..

Efter lördagen har dagarna gått i ett, jag har fokuserat på umgänge, läsning av skönlitteratur och allmänt låtit själen komma ikapp. Imorse vaknade jag tjugo över tio. Jag tar det som ett bevis på att jag var trött efter gårdagen då bland annat en fågel bajsade på min hand. För mig med ornitofobi kan man säga att det blev ett trauma, storlek större.

Imorgon ska jag spendera en romantisk dag i Stockholm med min businessman. Vårt äktenskap är helt och hållet instiftat på grund av affärsmässiga skäl. Det ska tydligen regna hela dagen i Stockholm, men det får vi helt enkelt leva med.

Ikväll blir det häng hos lillasyster med mat och Mambo Jambo-iste. Vad mer kan man begära av regnig torsdagskväll i Enköping?


LOVE / H


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: