POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Ledig vecka.

Kategori: Allmänt

Jag var alltså ledig förra veckan. Det var extremt trevligt på alla sätt och vis. Veckan startade med att Min Blomma som till vardags huserar i USA berikade Skövde med ett besök.

Välbehövliga uppdateringar, skvaller och apollosnack upptod en del av vår tid. En annan del av tiden passade vi på att strosa i stadens mer centrala delar, äta mat, dricka vin och motionera på berget. Vi lyckades även anordna en picknick på Billingen med utsikt över hela byn Skövde.


Nej, men vi ser väl inte svettiga ut?

Det tråkigaste vi genomgick var när hon åkte härifrån. Jag hatar avsked när man inte har en aning om när man ses igen. Att inte ses oftare än en till två gånger om året är alldeles för lite. God bless skype.

Sedan blev det en högst oplanerad visit till Enköping där det blev späckat schema som innehöll familjehäng, kvalitetstid med syskon, vänhäng på en brygga vid Mälaren, vindrickande i Västerås med min namne samt Carro, 24-årsfest hos lillasyster och tårtkalas som var mer än välbehövligt. Jag hade en bra ledig vecka konstaterar jag kort och gott.

Mälarhäng.

Den här jobbveckan är nog den bästa hittills på sommaren, det kan vara så att ledigheten gav mig lite arbetsenergi. Det kan också vara så att luncher hos Horrace får mig på bättre humör.

Igår huserade gymnastikföreningen på torget i stan då Sommar i City äger rum på onsdagarna hela sommaren. Jag gick på händer och spexade för att locka barn till vår hinderbana. Folk borde gå på händer över torg oftare är det enda jag kan konstatera. Vi har också stora visioner om ett nytt fristående som håller på att ta sin form. Vi spenderar därför en hel del tid på gräsmattor just nu utförande diverse akrobatiska konster och danser. Återkommer med resultat vid ett senare tillfälle.

Nu, lugn kväll med läsning.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: