POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

I sakta mak.

Kategori: Allmänt

Som sig bör råder det sommarmode på bloggen. För ungefär den miljonte sommaren i rad. Jag har fullt upp med att ta del av andras skrivande än att faktiskt knåpa ihop något själv. Skönlitteratur slukas just nu så att det snart sprutar ur ögonen på mig. Om någon skulle fråga hur många böcker jag läst sedan skolan slutat har jag inget svar utan att behöva tänka i ungefär en kvart och sedan fråga en handfull människor, för själv har jag tappat räkningen.

Och det är precis hur underbart som helst!

I övrigt tragglar jag på Posten där jag ömsom plågas av enformiga arbetsuppgifter, och ömsom njuter av att inte behöva använda hjärnan överhuvudtaget. Alla dagars höjdpunkt är lunch hos Fru Horrace i Skultorp. Om jag hade behövt sitta ensam varje lunch hela sommaren i Folktandvårdens personalrum så hade jobbet varit absolut outhärdligt. 

Annars roar jag mig med att springa Strupen, åka inlines och ta en och annan promenad. I fredags drack jag bubbel också för att fira den godkända uppsatsen med min kompanjon Cecilaya.

Nästa vecka kommer Min Blomma hit. Räknar kallt med en fantastisk vecka, inte bara för att det är min enda lediga vecka på hela sommaren utan för att sällskapet kommer att vara optimalt.

Hur spenderar mina få läsare sin sommar? Men framför allt: Vilka böcker läser ni???


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: