POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Låta själen hinna ikapp.

Kategori:

Min vän Lisa brukar säga att det är viktigt att låta själen hinna ikapp ibland när livet varit stressigt och hektiskt. Igår kväll var jag hos Lappskan på en spontan och ytterst trevlig tekväll.

Idag har jag och min kompanjon varit i skolan. Nu ligger jag och vilar på sängen samt har läst lite medan jag är barnvakt åt en halvårsgammal bebis. Bebisen sover så då kan ju jag också vila, titta på ett sovande barn och låta själen komma ikapp mig.

Mamman till barnet är på c-uppsatsmöte. Skövdes bästa barnvakt rycker då in och försöker ta till sig av hur man på bästa sätt lever i nuet, precis så som det sovande barnet gör.


LOVE / H

Kommentarer

  • Skövde Nyheter säger:

    Hej skaraborgsbloggare

    Du får det här mejlet eftersom din blogg i dag är kopplad till Skövdenyheter.se. Fredagen den 1 februari startar vi
    Skaraborgs nya bloggportal SNBloggen och vi vill gärna att du är med.

    Redan nu kan du registrera din blogg, ladda upp en personlig bild samt puffa för just din blogg genom en personlig presentation.
    När SNBloggen den 1 februari blir synlig för allmänheten kommer din blogg att finnas med från start.

    Klicka på länken för att registrera dig: http://blogg.skovdenyheter.harrogath.bolt.se

    Om SNBloggen
    SNBloggen nås via hemsidorna skovdenyheter.se, vastgotabladet.se, falkopingstidning.se och skaraborgslanstidning.se och ska göra det enklare att hitta bland den stora mängd blogginlägg som skrivs av skaraborgare varje dag. Via SNBloggen kan du hitta nya favoriter och hålla koll på trender och aktuella lokala debatter. Du kan söka i olika ämneskategorier, på namn eller på geografisk ort. Notera att sajten inte är ett bloggverktyg som du använder för att blogga, utan en sajt där du som redan bloggar presenterar din blogg.

    Varför ska jag anmäla min blogg till SN-bloggen?
    För att folk som läser bloggar lättare ska kunna hitta den.

    Har du en blogg och vill att den ska presenteras på SNBloggen?
    Då är du hjärtligt välkommen! Det är gratis och alla som har en blogg kan vara med.



    Vänlig hälsning

    Skövde Nyheter

    2013-01-31 | 16:41:15
  • Ana säger:

    Inte bara Skövdes bästa barnvakt! Världens bästa barnvakt!!! pöss på rej!

    2013-02-16 | 16:22:52

Kommentera inlägget här: