POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tapasafton.

Kategori: Allmänt

Igår tog vi oss ut till förorten Skultorp och lagade någon form av medelhavstapas. Mest inspirerad från Spanien och Grekland. Jag vet inte hur stor del mina utlandsvisteler och Horrace ursprung hade här, men jag gissar ganska stor.

Vad som stod på bordet?
Bruschetta, kronärtskocksröra, tzatziki, gucca, serranoskinka, soltorkade tomater, chorizo, chorizo i rödvin, tortillas med ost och chiliflakes, sallad, melon, granatäpplekärnor, oliver, crostini med tapenade, saganaki och gratinerad fetaost.



Om jag har glömt något så ber jag om ursäkt.

Till eferrätt hade vi choklad. Man kan säga att det räckte så, för var det något vi blev så var det mätta.

Idag står studier på schemat, liksom gymnastik. Eventuellt kommer jag att ha träningsvärk imorgon eftersom jag har planer på att själv gymnastisera. Herregud, hur ska det här gå..?

So long.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: