POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lördag.

Kategori: Allmänt

Det är Tjejvasan på TV. Det ser ut att vara en trevlig dag i språren. Det som chockerar mig just nu är att jag ännu inte har gråtit.

Jag har ju haft en tendens att gråta så fort jag sett klipp från Vasaloppet eller något annat lopp i Vasaloppsspåren. Upploppet ska vi inte ens prata om.

Jag förväntar mig att det kommer ett antal tårar när målgången närmar sig.

I det riktiga livet har vi nu lämnat in vårt PM, alltså första delen i vår c-uppsats. Detta har resulterat i en helt ledig helg eftersom nästa delkurs börjar på måndag. Jag passar på att dränka mig i skönlitteratur. Ikväll ska vi ha PM-fest och det är högst troligt att det blir en tur i byn när det börjar lida emot midnatt. Det blir fantastiskt, det finns inga andra alternativ. Eller som jag sa härom dagen: "Vin är det bästa vi har förutom varandra". Man är välkommen att citera mig, men kom ihåg vem som är upphovskvinna.

Målgång i Tjejvasan: och DÄR kom Vasaloppstårarna.

Jag undrar om mina tårkanaler någonsin kommer att återhämta sig i samband med Vasaloppsassociationer. Det känns inte så. Nästa söndag är det Vasaloppsfrukost på Havstena. Räknar med att gråta en hel del den dagen..


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: