POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Jag läste en bok.

Kategori: Allmänt

Förra veckan läste jag en bok. Det var den bästa boken jag läst på väldigt väldigt väldigt länge.

Jag har länge haft en topp tre-lista gällande böcker.
1. Tillsammans är man mindre ensam.
2. Den vidunerliga kärlekens historia.
3. Vindens skugga.

Frågan är nu om inte förra veckans hetsläsning av "The fault in our stars" har kickat bort Vindens skugga från tredjeplatsen. Och kanske till och med tagit andraplatsen från Carl-Johan Vallgrens mästerverk.

The fault in our stars, eller som den heter på svenska "Förr eller senare exploderar jag" gick inte att sluta läsa. Jag skrattade och grät genom hela boken. Den har gett mig djupa insikter om livet och gett mig ett antal tankeställare.


Jag måste läsa den igen. Och igen. Och igen. Ungefär så känns det.

Den rekommenderas varmt!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: