POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Framsteg.

Kategori: Allmänt

C-uppsatsskrivandet fortgår. Jag och Cissi har just nu panik för att vi inte har panik. Svårt att förstå kanske, men det känns än så länge som att vi har koll, vilket ger lite panikkänslor i sig. Det är aningens paradoxalt helt enkelt.

Just nu håller jag på med att gå igenom statistik. Statistik är inte jätteroligt, men det betyder inte att det inte måste göras. Jag får helt enkelt intala mig att statistiken är min vän och att det jag läser är intressant. Jag får dessutom försöka mig på konststycket att fatta mig kort när jag sedan skriver sammanfattningarna. Bara det är en utmaning i sig.

Jag har förresten återhämtat mig från helgen nu. Igår kände jag att jag hade energi igen. Sedan i söndags har jag ställt mig frågan hur jag någonsin orkade leva guideliv. Där var fest mer regel än undantag, tröttheten och utmattningen gissar jag vara kroniska tillstånd.

Men så ställer man sig frågan: Var det värt det? Och så länge svaret är ja så är beteendet legitimt.

Den här helgen var svaret ja. Vi gör alltså stora framsteg både på det studiemässiga och personliga planet den här veckan. Det känns lovande tycker jag.

Nu, mer statistik.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: