POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Frågestund.

Kategori: Allmänt

Eftersom jag hittade en enkät och känner mig lite uttråkad så här på kvällskvisten så har jag helt enkelt svarat på den. Jag hittade den hos Sanna Lundell (hon som jag är lite granna döpt efter).

1. Hur gammal är du? 25

2. Hur gammal känner du dig? Ibland som 14, ibland som 19, ibland som 25, ibland som 83. Måste man alltid känna sig som en och samma ålder? I så fall är jag väldigt dålig på det.

3. Vad har du gjort i dag? Pratat med min bff, pluggat, korrigerat PM, tvättat, bäddat rent, diskat, handlat vallatejp till Lisa, försökt ta mig upp till skidspåren på Billingen i en Clio. Det slutade med att vi fick backa ner för berget eftersom bilen inte förmådde att transportera oss upp. Sedan har jag tränat, stretchat, duschat, lagat mat och så har jag en skypedate senare ikväll.

4. Vilken film såg du senast? Ghost kanske. Det är lite oklart.

5. Vem ringde du senast? Cecilaya.

6. Är du besatt av någonting? Research.

7. Är du rädd för blod? Inte vad jag vet. Det kanske är något som uppstår under de kommande 25 åren i mitt liv.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i min soffa som jag endast betalat en middag för att äga. Den står i det rum jag kallar 'salongen' i min lägenhet. Det är ju både vardagsrum och sovrum i ett. Jag har fötterna på mitt högst ordinära vardagsrumsbord från IKEA, TV:n är igång (Vetenskapens Värld) och även den är placerad på en väldigt vanlig IKEA-möbel. Ljus är tända lite här och där, det doftar 'Vineyard' eftersom jag har shoppat loss på Yankee Candle. Tavlor står på golvet och väntar på att hängas upp, ren tvätt som väntar på sortering ligger på sängen och blommorna i fönstret håller på att krokna.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Ja. Olof Palme. Tage Erlander. Ingvar Carlsson. Göran Persson. Fredrik.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Det är möjligt att det är så trist så att det är svart. Det skulle också kunna vara blått. Jag tänker inte resa på mig för att gå dit och titta.

12. När vaknade du i dag? 08:50. Klockan var ställd på 09:00, men eftersom jag inte hade någon tid att passa så tog det ett tag innan jag kom upp ur sängen. Först var jag ju tvungen att kolla instagram, twitter, facebook, spela quizkampen, kolla mailen och aftonbladet.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul kanske. Jag känner så himla mycket press vid många högtider, men genrellt skulle jag säga att julen är mysig. Jul minus snapsande.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Australien, Nya Zeeland, Japan, Kina, Singapore,  Indien, Sydafrika, Spanien, Grekland, London, Berlin, Paris, valfri plats i USA, New York, Boston, Kalifornien, Kanada, Mexiko, Kuba, hela Sydamerika, Påskön. Mest av allt Påskön. Eller så skulle jag vilja befinna mig på valfri flygplats (förutom Kuwait International eller Landvetter) och vara invaggad i känslan av att vara på väg.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kuwait. Jag har inte så många fina minnen från Kuwait. Jag vill inte sätta min fot på Kuwaitisk mark (sand) en enda gång till.

16. Hur vill du tillbringa din pension? På resande fot, tack.

17. Vad lyssnar du på just nu? Just nu som i just nu? I så fall avslutningsmelodin till Vetenskapens Värld. I övrigt är det mycket Train just nu.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Någon tå kanske.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Turkisk youhurt, bregott, ost, egenbakat nyttobröd samt avocado.

20. Vem är din favoritkändis?  Just nu Lena Dunham. Hon är inget annat än ett levande geni.

21. Vad är du på för humör just nu? Något rastlös, som jag är för det mesta alltså.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Asien, Nordamerika. Det finns alltså en hel del kvar att se och upptäcka. Det är inte utan att jag får prestationsångest.

23. Snarkar du? Fråga den jag sov bredvid senast (frågan är bara vem det är). Men det är ganska troligt med tanke på att jag har någon slags blockering i andningsvägarna samt att jag hade mina Polyper borttagna när jag var liten.

24. Vilka yrken har du provat på? Brevbärare, Au Pair, Gymnastikinstruktör samt Reseleadre.

25. Hur går du helst klädd? Pyjamasbyxor och en stor mysig tröja. Så som vi oftast går klädda i tentapluggsperioder alltså. I vanliga livet jeans och någon härlig tröja. Så länge det är bekvämt är jag nöjd.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfru. Är det meningen att det ska säga något om mig som person?

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad. Är inte det alla kvinnors favoritgodis?

28. Vad sa du senast? Det var förmodligen något till mig själv i stil med 'Oh my God Hanna, the pain' eftersom jag idag lider av åkomman träningsvärk.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Historia tror jag, men det skiftade beroende på läraren.

30. Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor, värmestrumpor, ett stort linne samt en myströja med Bostontryck.

31. Vilken är din favoritaffär? Abercrombie & Fitch för kläder, ICA Maxi för mat, apoteket för överlevnad. Ungefär så.

32. Vad har du för storlek i kläder? M eller valfri storlek där mina bröst och mina Anja Pärson-lår får plats.

33. Vad har du i dina fickor? Nycklar, försvarets hudsalva, tamponger samt telefon så fort jag går utanför dörren.

34. Vad köpte du senast? Vallatejp till Lisa.

35. Hur många gånger har du flyttat? 13 om man räknar destinationsflyttar under mina guidesäsonger. Jag har dock bara varit folkbokförd på fem olika adresser.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Papper och penna som räcker för all framtid samt en Schweizisk armékniv av värsta sorten.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon mer än kväll, men det skiftar ibland. Ibland har jag ett flow på kvällarna som sällan dyker upp i ottan.

38. Senaste filmen du såg på bio? Berättelsen om Pi.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej, inte vad jag känner till. Måste kanske fråga mamma.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Japp. Det finns bildbevis på att jag badade naken i hinkar och diverse pooler när jag var liten. De senaste åren har det dock varit dåligt med nakenbadande. Det är eventuellt något jag borde se över.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: