POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Enköpingshelg.

Kategori: Allmänt

Jag har alltså varit i Enköping den gångna helgen, därav min frånvaro.

Det har varit en festlig helg präglad av kalas och just fest.

Jag har även besökt mitt gamla hem c-hallen i Idrottshuset. Är det något ställe jag förknippar med min uppväxt så är det c-hallen. Min gymnastikhall, mitt andra hem. Styrkepass stod på schemat och det var jobbigt.

I fredags skulle jag och lillasyster plugga. Men vi sysselsatte oss mest med hennes 1000-bitarspussel istället. På kvällen var det kalas för pappa som blev ett år äldre. Det var en trevlig tillställning.

Lördagen präglades av fest. Kvällen startade med middag eftersom Tina firade en ståtlig 25-årsdag. Middagens dryck blev vin, sedan drack vi mer vin. Sedan tänkte vi att en pubrunda är en bra idé. Då gick vi till Corner. Det var första gången i mitt liv jag besökte Corner. Jag var så vansinnigt nära att vinna över Emma i dart, men hon fick vinna med två poäng. Vi var alla bättre än Kajsa så det får vi vara nöjda med.

Efter Corner blev det Stattshörnan. Det blev en sen natt med alldeles för lite sömn, men vi lyckades i alla fall pallra oss hem till Tina på söndagen för ett litet kalas. Sockret i bakverken gjorde underverk för humöret, men tröttheten visste inga gränser. På kvällen gick jag hem till storebror och Isbykvinnan, gjorde gucca och åt det med röda pringles. Det absolut bästa receptet för en lyckad söndag om man frågar mig.

Man får nog lov att säga att det var en fantastiskt rolig helg.

Nu har jag fått i uppdrag av min far att skriva ihop någon slags guidning till Barcelona då en av hans kunder ska dit. Är det okej om jag endast vill guida på plats?? Jag vill också åka till Barcelona!!

Anyway.

Jag återkommer en annan dag.


LOVE / H

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: