POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Det mest chockerande jag någonsin hört.

Kategori: Allmänt

Igår arbetade jag. När jag kör min runda så brukar jag alltid lyssna på p3. Det gjorde jag sedvanligt igår och kring tresnåret i programmet Christer i p3 så hörde jag eventuellt det värsta jag någonsin hört. Och med någonsin menar jag någonsin.

Christer programbild januari 2012
Christer i p3 (bild sr.se)

Temat var "saker du vet är moraliskt fel men gör ändå".
 
Rosanna ringde in. Rosanna bor i Göteborg. Hon är ganska sunkig av sig, men har på senare tid börjat klä upp sig på helgerna, sätta på sig högklackade skor och gå ut på Avenyn. Rosanna hatar män. Och med hatar så menar jag verkligen att hon hatar. Hon går i alla fall ut på Avenyn för att hitta de värsta männen i Göteborg. Medvetna om sitt utseende, macho och allmänt dryga män är hennes objekt. När hon träffar en man av detta slag så börjar hon ragga på honom, sedan tar hon med honom hem. Väl där ger hon sken av att hon ska gå ner på honom, men istället så biter hon honom hårt i kuken (hennes egna ord, inte mina).

Programledaren Morgans reaktion var ändå beundransvärd, det måste man säga. Han frågade varför Rosanna gör det här.

Rosanna gör det här på grund av patriarkatet. Hon gör det för att alla män alltid har varit idioter och alltid kommer att vara idioter. Ungefär så.

Morgan uppmanade Rosanna att gå ut och söka kärlek istället för att skada individer. Rosanna berättade att hon har en fru och är lyckligt gift och att frun stöttar henne i detta beteende. Hon kunde till slut gå med på att hon skadade individer, men hon gjorde ju det för ett större syfte.

Jag höll på att smälla av. Det här kan vara det dummaste jag hört i hela mitt liv. På riktigt. Tror Rosanna att patriarkatet kommer att förändras till det bättre för att hon biter män i kuken? Men hon tyckte ju att känslan av att se en stor machoman knappt hinna sätta på sig kläderna och springa gråtande från hennes lägenhet var den bästa känslan man kunde ha. Som om det skulle göra hennes beteende legitimt.

Om man vill lyssna på Rosannas samtal med Morgan så kan man göra det här. Klicka på klippet "Jag biter honom jävligt hårt i kuken".

Nej Rosanna. Hata män hur mycket du vill. Döm hälften av jordens befolkning på grund av deras kön och gör ingenting för att förbättra kommunikationen och förståelsen mellan män och kvinnor.

Det kommer att resultera i en bättre värld.

Eller?


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: