POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Måndag till fredag.

Kategori: Allmänt

Vi har en ny grej här i Skövde som borde sprida sig till övriga delar av vårt avlånga land. Att påstå att hela Skövde anammat det hela är också extremt överdrivet. Än så länge är det bara jag och Horrace som försöker oss på ett nytt levnads- och tankesätt.

Denna nya livsåskådning handlar om att vara lycklig måndag till fredag. Det kan kanske låta banalt, men det är inte så enkelt som det låter. Det är faktiskt oerhört komplicerat att vara lycklig måndag till fredag och inte leva för helger, ledighet, semester och högtidsdagar. Att se fram emot ledighet är naturligtvis tillåtet, men det är inte ledighet som gör livet. För om man bara är lycklig två av veckans sju dagar, vad är då poängen med livet?

Det finns en låt av en artist som jag och Tina lyssnade på förr som börjar så här:
 
Vad är det som du alltid går och väntar på? Vad är det som ska hända om ett tag?

Och det kan man verkligen fråga sig. Vad är det egentligen man går och väntar på? Varför tar man inte bara vara på nuet och det man har samt ser till att göra minst en rolig sak varje dag som underlättar vardagslyckan?

För om vi ska vara olyckliga och mer eller mindre miserabla 71,4 % av vår livstid, vad är det då egentligen för liv vi lever? Om det är så det ska vara så avstår jag hellre. (OBS! Jag har ingen dödslängtan eller är självmordsbenägen).  

Därför tänker jag och Horrace i alla fall vara lyckliga och uppskatta livet även måndag till fredag!




Ni borde följa vårt råd!
 


LOVE / H


Kommentarer

  • Horrace säger:

    TOWANGA på den du!!! Så jäkla bra vi är. Tänk vad mycket mer vi kommer få ut av livet?!?! Nice!!!

    2013-08-01 | 21:25:02
  • Sara säger:

    Haha, den där bilden på er är helt fantastisk!! Lovar att försöka följa ert råd så gott jag kan =)

    2013-08-06 | 15:43:08

Kommentera inlägget här: