POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helg helg helg.

Kategori: Allmänt

Förra helgen i Göteborg var alltså en succé. Att jag skrev vi hörs snart var en mindre succé.

Fantastiskt sällskap, extremt god mat, sangria, barhäng och klubbande präglade helgen. Den absolut minsta succén var skyfallet som fullkomligt rann ner över oss när vi stod i kö och skulle in på Excet. Alltså vi var så blöta! Mina kläder torkade på måndagen någon gång. När jag kände på skorna i tisdags var de äntligen torra. Den största missräkningen var att jag bara tog med mig ett par skor till Göteborg. Jag fick således återvända till Skövde i blöta skor samt en genomsur jacka.

Hur som helst. Veckan har bestått av jobb och gymnastik. I övrigt har jag sovit.

Men det senaste dygnet har min moder berikat Skövde med sin närvaro. Igår strosades det på stan, shoppades lite granna och åts lunch. Vi hade det allmänt bra alltså. Därefter åkte vi hem och vilade en stund, kollade på friidrott och piffade till oss innan vi gick till Sällskapet. Fantastiskt god mat, och bättre blev den efter att jag vänligt bett servitrisen att byta musik. Håkan Hellströms ylande förstörde till en början upplevelsen lite grann så att jag inte kunde slappna av och njuta, men det löste sig det också..:)

Därefter gick vi till Mike's och drack mer vin och så väntade vi tills klockan blev elva för att vi ville prata med de unga killar som delar ut popcornstrutar och pratar om Jesus på lördagsnätterna. Men vi hittade dem inte någonstans så vi fick åka hem istället.

Förresten har vi varit oerhört händiga också. Lampan i min jordglob är bytt, tumlaren lagad och ett lysrör i badrummet bytt. Det enda vi inte lyckades lösa var stoppet i mitt handfat, men det får någon mer kunnig person ta sig an. Men kvinnor kan! säger vi och känner oss nöjda.

Efter mammas sorti har jag lagat matlådor och softat framför friidrotts-VM. Ikväll står friståendebygge på schemat i gymnastikhallen.


LOVE/ H


Kommentarer

  • Sara säger:

    Sällskapet? =)

    Svar: Gamla Parnassen. :)
    Hanna

    2013-08-19 | 10:53:22

Kommentera inlägget här: