POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Det här med själen och framtiden.

Kategori: Allmänt

Under eftermiddagen och en bit in på kvällen i dag har jag umgåtts med Sara och Evelina. Det har druckits te och diskuterats om livet och en massa annat i ett par timmar. Det hela avslutades med en spontanmiddag på McDonalds. Sjukt trevligt!

Vi diskuterade bland annat det här med barn och barndomen samt hur olika syskon faktiskt kan bli. Helt plötsligt hörde jag mig själv säga "Herregud, vad ska det bli av mig egentligen"? Sedan insåg jag högst abrupt att jag redan är vuxen och redan är det det ska bli av mig. Men bara delvis.

Jag undrar faktiskt vad det ska bli av mig och var jag ska hamna till slut, oavsett om jag är vuxen eller ej. Och jag har faktiskt ingen aning. Jag har ingen som helst aning om var jag vill vara, vad jag vill göra eller hur det ska gå till att ta sig dit. Men efter ett långt livssamtal med Lisa i går så kom vi fram till att det bara är att börja någonstans och därefter jobba sig vidare mot nya mål.

Jag har inget drömjobb, jag har inget tydligt mål. Eller jag har jättemånga, men de förändras ständigt. Just nu vet jag mest att jag är rastlös.

I helgen ska jag passa på att vara spontan och berika Göteborg med ett besök för att umgås med min spanska vapendragare och namne Hanna innan hon åter styr flyttlasset mot vårt älskade Barcelona för ett par månader. Jag måste avlägga en visit även där i höst. Det står extremt högt upp på to do-listan. Min själ behöver andas Barcelonaluft.

Bcn, april 2012.


Jag borde vid närmare eftertanke packa eftersom jag åker västerut i morgon efter jobbet. Vi hörs snart!


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Det gör inget att du inte vet. Tror faktiskt inte att det är så himla många som har stenkoll, och fatta vad tråkigt det måste vara att veta vad man vill hela livet?! Det är ju det som är lite av charmen, att inte veta. Att börja någonstans och sen hänga med i svängarna. Att ha möjligheten att ändra sig och köra på det som känns bra och rätt. Du är fantastisk som du är och det kommer du fortsätta med vad det än blir av dig när du blir vuxen ;) <3

    2013-08-08 | 23:41:32

Kommentera inlägget här: