POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Upp och ner, ner och upp.

Kategori: Allmänt

När jag i framtiden ser tillbaka på vårterminen 2013 så kommer det förmodligen vara en berg- och dalbanemetafor som dyker upp i huvudet. Att konstant kastas mellan hopp och förtvivlan. Att vilja lägga sig ner i en hög av sina egna salta tårar och aldrig mer resa sig upp, kasta in handduken och köpa en enkelbiljett till mest möjliga avlägna plats på denna planet är en återkommande känsla. Samtidigt som känslan av att omgärdas med fantastiska människor, klara av studierna och att livet är ett underbart påfund är återkommande så är den här terminen inget annat än en berg- och dalbana som aldrig tycks ta slut.



Framtiden är oviss. Jag tänker ibland att jag borde läst en smalare utbildning så jag kunde veta exakt vad jag blir, men nu är det ju inte så. Och känner jag mig själv rätt så är en bred utbildning med många valmöjligheter ytterst passande för min rastlösa själ. Men det är ju också valmöjligheterna som ställer till det för våra stackars överbelastade hjärnor. 

Det är tur att det finns vin och att vi har varandra för annars hade den här våren varit oändligt mycket tyngre än vad den är.

Skriver jag för mycket om vin? Vi har alltså inte gått och blivit alkoholiserade studenter, vi bara passar på och vi har en ytterst ansvarsfull alkoholhantering här nere på Schlätta. Jag lovar.

Ytterligare en dag i skolans bibliotek står på schemat så det är väl dags att sätta fart.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: