POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tröttheten.

Kategori: Allmänt

Jag funderar på hur trött man egentligen kan bli av att transkribera intervjuer. Efter den här dagen kan jag bara konstatera att man blir fullkomligt utmattad.

Det kan också ha att göra med att jag var helt slut redan igår, men när jag skulle sova så blev det en spontan skypedate med Min Blomma i Amerikat. Den pågick i en och en halv timme. Först uppdaterade vi oss i varandras liv, sådär som man gör. Sedan behövde hon inblick i min syn på evolutionspsykologi samt kritik mot evolutionspsykologi. Jag var ju rätt kvinna att fråga om man säger så och jag diskuterade dels evolutionspsykologi och dels social konstruktivism vilket jag hade djupa insikter i.

Det hela ledde till en diskussion om livet, folks och samhällets förväntningar på oss. Och så ifrågasatte jag om man vill saker för att man verkligen vill eller för att man ska/borde vilja saker. Och det är ett ämne som är svårt att slita sig från när man väl börjat.

Nu ska jag försöka hålla mig vaken till Dokument Inifrån, men risken är att jag kastar in handduken och går och lägger mig. Min trötthet är inte av denna värld just nu.

Imorgon kommer världens bästa Päron till schlätta och jag längtar ihjäl mig.


LOVE / H



Kommentarer


Kommentera inlägget här: