POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Påsk.

Kategori: Allmänt

Här har påskhelgen förflutit med en rasande fart och trots att det är röd dag idag finns ingen tid att slösa. Det är studier som står på schemat och det börjar bli dags att sätta igång.

Påsken i vilket fall. I fredags tog jag tåget till Töreboda och därefter bil till Hubberud. Evelinas familjebostad stod för logi och vi hade en mysig långfredag med en lantlig promenad, middag, Let's Dance och allmänt häng. Lördagen började med påskäggsjakt utomhus i kylan och blåsten. Även jag lyckades hitta ett ägg från Påskharen.



Tog tåget hem till Skövde vid lunchtid lördag, hann med att sova middag innan jag piffade till mig och åkte hem till Lappskan för festligheter. Det blev en hederlig gammal hemmafest som var sanslöst roligt och gårdagen spenderades i soffan. Jag vet inte ens vad det var för väder igår eftersom jag aldrig drog upp persiennerna, men med tanke på ljuset i min lägenhet gissar jag att det var sol.

Nu har jag många välbehövliga timmars sömn i kroppen och är redo för frukost innan studierna ska tas tag i.


LOVE / H

ps. Ni har väl lyssnat på podcasten?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: