POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Päronhelg.

Kategori: Allmänt

Min helg har varit fantastisk. Min päron anlände i fredags eftermiddag och jag lämnade jobbet i förtid, med tanke på att jag inte skulle arbeta alls så kändes det helt och hållet legitimt. Vi startade kvällen på Arenans relaxavdelning som är som balsam för både kropp och själ. På kvällen lagades det middag, åts ost och kex, dracks vin och tittades på TV.

Jag tog sedan bilen hem till Lappskan eftersom jag avstod vinet och hyrt in mig själv helt gratis i hennes lägenhet under helgen. Eftersom det var Tranans Dag här så var ju varenda hotellrum fullbokat och mina päron intog min lägenhet.

I lördags gjorde vi byn och diverse handelsområden, vi befäste könsrollerna och pappa fick borra, plugga, skruva och dona i lägenheten. Lysröret i mitt badrum som haft disco sedan november är nu bytt. Vi är bara cirka fem personer (alla kvinnor) som försökt förstå hur man skulle ta sig in till själva lysröret. Men Pappsen ordnade det utan problem.

På kvällen intog vi Glädje för en, som vanligt, gudomlig middag. Vi hann även med en snabb sväng till Bishop Arms för inmundigande av alkohol innan päronen tog en taxi hem och jag beslutade mig för att inmundiga mer vin med mina vänner. Vi hamnade på Glädje när klockan passerat midnatt och natten avslutade på Donken innan jag fick skjuts hem i sällskap av vänner och somnade sedan som en stock.

När päronen åkte hem i söndags passade jag på att sova innan det var dags för gymnastik. Igår var en alltför lång och mindre bra dag så imorse tog jag sovmorgon innan transkriberingen av intervjuer startade. Jag sov till tjugo över nio vilket inte hänt sedan urminnes tider. Tänk när man bodde utomlands och det var mer regel än undantag att sova halva dagen. Vad var det som hände när man flyttade till Sverige egentligen?

Nu har veckans bästa TV avverkats i form av Korrespondenterna. Hur många känner till Transnistrien? Jag hade aldrig hört talas om Transnistrien innan kvällens avsnitt. Ett land i Europa som varit självständigt sedan -92, men aldrig blivit erkänt. Är det inte märkligt att man aldrig har hört talas om det?

© Rysslands röst

I vilket fall så är Korrespondenterna värt varenda licenskrona och det borde aldrig ta säsongsuppehåll.

Ska vi säga så för idag?


LOVE / H

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: