POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Gymnastik, gymnastik, gymnastik.

Kategori: Allmänt

Det har blivit mycket gymnastik i helgen för min del, det skulle vara oerhört svårt att påstå något annat. Jag startade lördagen med att titta på damernas mångkampsfinal i EM från fredagen. Idas tiondeplats gjorde mig mer än rörd. Som lite uppladdning innan lördagens grenfinaler kan man säga. Det sänds alldeles för lite gymnastik i svensk TV är det enda jag kan slå fast.

När det så var dags för grenfinaler satt jag som limmad framför datorn och tiden kunde inte gå fort nog innan barrfinalen började. När Ida ramlade ner så svor jag en lång harang av mindre vackra ord. Men när det så var dags för Jonna så kröp det i hela kroppen på mig. Jag kunde inte koncentrera mig på något annat än min datorskärm och det var svårt att sitta still i soffan. Så fort hon landade efter avhoppet så insåg jag att hon skulle ta medalj och började böla på fläcken. När poängen så kom upp så grät jag ikapp med Veronica Wagner. HERREGUD vilken fantastisk prestation de här AG-tjejerna har stått för i helgen.


Igår så spenderade jag hela dagen i Vänersborg på Vårcupen med Skövde GF. Vi ställde upp med fyra lag och hade totalt elva grenstarter. Vi bärgade ÅTTA MEDALJER, varav fyra var guld! Trots att jag var instängd i en idrottshall hela långa dagen och inte såg vare sig solsken eller ett uns av den riktiga världen så var det en av de bästa dagarna på länge. Åtta medaljer och fyra guld. För två av lagen var det deras absolut första tävling! Det var faktiskt helt sanslöst roligt och Skövde GF måste varit ett av de mest återkommande föreningsnamnen på prispallen.


Förmiddagens tre lag.


Eftermiddagslaget.

Herregud vilken fantastisk gymnastikhelg! Det här är onekligen något som jag kommer att leva på en stund. Det kommer också att resultera i att jag får gå genom hela stan i regnet till träningen ikväll med ett leende på läpparna. Men det bästa med gårdagens resultat var faktiskt all feedback vi fick från föräldrarna på att vi ledare gör ett fantastiskt jobb. Och började motivationen tryta nu när terminen lider mot sitt slut så är den åter på topp. 

Till sist kan jag bara konstatera att man blir glad av gymnastik.

Gymnastik gör livet bättre!


LOVE / H




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: