POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Kvällsfunderingar.

Kategori: Allmänt

Två skolveckor har passerat och jag har faktiskt motivation inför sista året. Motivationen kan bero på att jag ännu inte öppnat en enda kursbok. Men jag tänker att det vi läser just nu är sådant som vi redan har läst, alltså kommer det inte bli så stora problem.

Jag passar på att dryga ut kassan med extrapengar tack vare extrajobb på Posten i dagarna tre. Jag hoppas och tror att det blir mer. 

Om jag ska lyckas tillgodose behovet av en USA-resa som rycker i min resnerv behöver jag alla extra pengar jag kan få. Jag har surfat flygbiljetter halva kvällen. Tänk om min lärare för nästa läseperiod vänligen kunde svara på mejl om när tentan äger rum så att jag kan boka mig en resa i så fall.

Vad gör människor som inte reser upp sina pengar med sina pengar? Jag har sparat massor av pengar i mina dagar, och jag har kommit fram till att majoriteten av pengarna är spenderade på resor. Jag ser inte riktigt något alternativ till vad man ska göra med dem.


Nyår i NYC 2010.

Det här beteende känns plötsligt inte helt hälsosamt, men jag har ju lärt mig så mycket längs vägen så det har garanterat varit värt det.


LOVE / H


Kommentarer

  • Sara säger:

    Hur lång tid efter att du mejlade din lärare skrev du det här? =)

    Är för övrigt helt med på din linje om vad man borde spendera sina pengar på! Dock får min USA-resa vänta till nästa sommar, då ekar det förhoppningsvis inte lika tomt på mitt sparkonto (saldo just nu; 0 kr)

    2012-09-07 | 08:23:26

Kommentera inlägget här: