POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

25!

Kategori: Allmänt

 I lördags passerade jag den magiska gränsen 25 i antal år jag levat. 

På dagen dök släkt och vänner upp för lunch och tårtor som jag själv bakat ihop och med risk för skryt måste säga var gudomligt goda.

En massa presenter, kvalitetstid och skratt hann vi med och därefter blev det ett par timmar chill.

Därefter var planen att gå ut på middag med ett antal vänner men före det en fördrink hemma hos Lillasyster plus sambo. Trodde jag.

När jag anlände till Lillasyster med Storebror och Isbykvinnan i släptåg satt det ballonger på dörren. När jag öppnade dörren såg det ut såhär:



Där fanns en massa ballonger och middagssällskapet. LURAD tror jag att det kallas.

Det var fördrink, det var middag, det var vin, det var drinkar, det var bästa tänkbara sällskap, skratten haglade och det var garanterat bättre än vilken utemiddag som helst.

När tårtan kom såg den ut såhär:


Jag tog i för kung och fosterland och trodde mig ha blåst ut alla ljus, men det var ett som befann sig utanför mitt synfält. Således bara 24 utblåsta ljus och ingen önskan. Trist.

När jag skulle gå hem halv tre på natten tyckte jag att ballongerna tillhörde mig. Jag tog fram en sopsäck och började packa. Men jag fick inte med mig alla. Inte ens när jag tog en extra pappkasse.

När jag kom hem till mina päron på natten hällde jag ut alla ballonger på köksgolvet samtidigt som jag skrattade för mig själv. Jag tyckte att jag var fruktansvärt rolig. Mina föräldrar höll inte riktigt med när de vaknade på morgonen. Att ta rätt på alla ballonger på söndagen var heller ingen drömuppgift men jag får ju skylla mig själv. Dock hjälpte pappa till med en hjälpande nål.

Att vara 25 känns inte som så stor skillnad mot 24. Det skulle möjligtvis vara fördubblat antal celluliter samt att rynkorna poppar upp som svampar.

Men jag ser fram emot den stora 25-årsfesten! Man kan aldrig fira nog mycket.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: