POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Flygfän.

Kategori: Allmänt

Mina föräldrar håller på att rensa klädkammaren hemma i Enköping. Man kan säga att diverse skatter dyker upp. Bland annat har förlorade vinglas och mina rekommendationsbrev dykt upp.

Något annat som kommit fram är följande:



De här fantastiska fåglarna, hästen samt skånemotivet tillhör min pappa. Han har fått dem i födelsedagspresent av sin numera framlidna farmor. Hon har tillverkat dem själv.

Det finns tydligen en hel drös med tavlor någon annanstans, men de kan också ha gått förlorade.

Ryktet säger även att på 20-årsdagen mottog min pappa en av dessa egengjorda tavlor, prydd med en flamencodansande kvinna. Det känns sorligt att den inte finns kvar, jag hade gärna velat se den.

Jag känner att det skulle vara lite tråkigt att varje år få exakt samma sak i present, som inte ens är något användbart. Det känns lite som i den fantastiska 90-talsserien 'Bert' när han varje födelsedag får en bibel av sin mormor. 

Kan man förresten k-märka de här objekten?


LOVE / H



Kommentarer


Kommentera inlägget här: