POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Saker i mitt hem som hånar mig.

Kategori: Allmänt

Imorgon går vi in i tentaveckan. Det är som vanligt med skräckblandad förtjusning, man vill ha mer tid för att man inte känner att man har koll och man vill ha den överstökad för att man inte längre orkar bry sig om hur det går. Det är de mest paradoxala veckorna i ens liv.

Det finns hur som helst en del saker i mitt hem som hånar mig.

Exempelvis ser jag de här varje gång jag öppnar badrumsskåpet:


De här investerade jag i när det var sommar.

Det var alltså i maj eftersom att högsommarvärmen därefter uteblev vilket de ständigt påminner mig om. Min solbränna den här sommaren har varit fullkomligt obefintlig.

I mitt kylskåp ligger denna:
Den ska vi konsumera på lördag, dagen efter att tentan är skriven.

Jag blir både glad och deppig varje gång jag öppnar kylen. Den fyller alltså sin funktion med bravur och ligger där och hånar mig.

Och eftersom tentaperioder är som de är mest fokuseras all energi på skolan och studier vilket gör att hemmet kommer i andra hand.


Och så här ser det ut under mitt köksbord. 

Det är faktiskt så illa så att min vän Lappskan till och med kommenterade hur smutsigt det var igår. Jag behöver nog akutdammsuga ikväll eftersom det imorgon ska vara pluggstuga här.

Jag lever onekligen ett sanslöst glamoröst liv just nu.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: